donderdag 6 december 2012

Regalo amigo secreto

Oftewel: een surprise.
Volgende week ga ik met een groep Spaanse vrouwen, een stuk of 20,  allen van quiltles, bij een van hen eten. Een deel van de dames bereidt het eten voor. De taken zijn verdeeld. We moesten allemaal een lootje trekken (amigo secreto) en de opdracht daarbij is om zelf iets te maken, dus niet om iets te kopen! Dat heb ik weer. Jeetje mina wat een gedoe. Ik vind het heel gezellig om met een groep Spaanse vrouwen te eten en te lachen maar om nou lootjes te gaan trekken.... en dan tot overmaat van ramp je cadeau ook nog zelf te moeten maken. Maar goed. De dames hier zijn dol op zgn. tablerunners - overgewaaid uit Amerika. Dat zijn van die matjes die men op tafel legt. Ik wilde zeggen :"Die je op tafel legt" maar ik neem aan dat niemand van de lezers van mijn blog zo'n ding wenst te hebben, laat staat zo'n ding op een tafel legt.
Maar goed, je moet je altijd in de ontvanger van je cadeau verplaatsen, bedenken wat die het leukst vindt en waar hij of zij (in dit geval een zij) het meest van houdt. Ook al vind je het zelf niks. Dit is het resultaat:

Toch redelijk aardig om Kerst meer te vieren he?
Heb ik dat ding klaar, houd ik het (om God mag weten wat voor reden) tegen het licht en zie ik iets geks...... een scheurtje in de stof aan de achterkant. Je kunt je voorstellen hoe ik mij voelde.....
Mijn man Andre was net thuis en zag mijn schrik, schrok van mijn gil en kwam met een briljante oplossing: "Gewoon een paar van die sterren op de achterkant naaien Ans" riep hij enthousiast. "gewoon over dat gat heen, dat ziet niemand".

Dus...
 
Al met al een goede en acceptabele oplossing zou je denken. Maar dan ken je mij niet..... ik vond het al niks en nu vind ik het helemaal niks. Gepruts in de marge, een gat verbloemen terwijl je het ding cadeau wilt geven. dat kan toch niet? Ik zou zelf niet dood gevonden willen worden met zo'n Kerstmis-table-runner-ding in huis. Kortom: Er moet iets anders komen. Iets moois, iets leuks, iets wat ik met een glimlach in de pakjesmand tussen de andere pakjes kan leggen...... ik heb nog een week!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten