zondag 16 december 2012

Het Kerstdiner met de quiltclub!

Heel gezellig was het Kerstdiner met de quiltclub. Alle dames bij elkaar, zo'n 20 in totaal! Een gekwebbel en gerebbel van jewelste en dat allemaal in het Spaans. Maar ik heb mijn "mannetje gestaan"en heb veel plezier gehad. We hebben gelachen, gegeten, veel gegeten, gedronken, niet te dol want de Spaanse dames zijn keurig, cadeautjes uitgepakt en Spaanse Kerstliederen gezongen. Geweldig vond ik het. Het diner vond plaats in het buitenhuis van Antonia. Antonia is een jaar of 80 en heeft het huis - een familiehuis - van haar vader geerfd, die het weer van zijn vader had geerfd enzovoorts. Een eeuwenoud, authentiek Tenerifiaans huis. Prachtig!! Ik zou er zo willen wonen. Geen ramen maar houten luiken, geen verwarming maar koolkachels die de wanden verwarmen, overal hout en een prachtig uitzicht over de vallei. Wat wil je nog meer. Om van te smullen. Zo hoort het eigenlijk hier op Tenerife!



Helena (uit te spreken als Elena) en Sylvia (uit te spreken als Zzilvia) zitten bij mij op de zaterdaggroep. We hebben altijd veel plezier met elkaar. Zij gingen op hun tenen staan en ik zakte enigszins door mijn knieen zodat we alledrie ongeveer even groot leken.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten